Welcome New Zeeland! - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Anne Beek - WaarBenJij.nu Welcome New Zeeland! - Reisverslag uit Mechanics Bay, Nieuw Zeeland van Anne Beek - WaarBenJij.nu

Welcome New Zeeland!

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Mechanics Bay

Goedemiddag allemaal!

Hierbij mij eerste reisverslag, en ja waar zal ik beginnen.

Na nog lekker uit eten te zijn geweest met de fam vertrokken we naar Schiphol want daar zou mijn vliegtuig om 22 uur gaan vertrekken! Hier stonden een paar vriendinnetjes mij heel lief al op te wachten, en jawel met spandoeken... Gelukkig hadden ze het wel een beetje bescheiden gehouden.
Ook kwamen we er gelijk achter dat mijn eerste vliegtuig al 50 minuten vertraging had, grmpf. Voor mij niet een heel groot probleem aangezien ik 3 uur overstaptijd had op Dubai, in tegenstelling tot wat andere passagiers die maar 5 kwartier hadden. Nadat mn oude roomie me nog achter de douane kwam vermaken, kon om 23 uur dan eindelijk mn reis beginnen!

Vlucht verliep allemaal prima, super entertainment systeem, lekker eten en aardige mede passagiers. Op Dubai aangekomen moest ik helemaal naar de andere kant van het vliegveld en dat gaat daar met de metro (ik hoorde later dat je dat wel op meer vliegvelden hebt maar ik vond het toen heel wat).
M'n volgende vlucht vertrok weer een uur te laat vanwege de drukte. Dit was de langste vlucht van 14 uur en ik heb dan ook heel wat films en series gekeken. Nadat m'n vlucht in Brisbane ook weer een uur te laat vertrok wegens het slechte weer, was ik vrijdag om 3 uur dan eindelijk in Auckland!
Daar ging ik dan, op naar de bagageband, en daar wachten en wachten... Maar mijn backpack die kwam niet. Dat was even heel hard balen! Na het Property Irregularity Report en wat geld van de maatschappij dan maar naar het hostel gegaan. Daar wat spullen gekocht, een handdoek geleend van het hostel en shampoo van m'n kamergenootje om een goede douche te kunnen nemen en m'n bedje in te duiken want inmiddels was het alweer 10 uur.

Vandaag weer fris en fruitig opgestaan en met een kamergenootje, Manon uit Nederland, een flinke wandeltocht gemaakt naar de top van Mount Eden voor een prachtig uitzicht over de stad. Deze tocht duurde 1,5 uur en was helemaal heuvelopwaarts, de terugweg dus gelukkig een stuk korter, was het niet dat we een beetje verdwaald raakten...
Terug in het hostel kreeg ik dan eindelijk goed nieuws te horen, en dat was dat m'n backpack er morgen is! Hij moet namelijk helemaal nog uit Amsterdam komen (heel vreemd).
En nu ga ik na wat uitgerust te hebben nog even naar de harbour waar wat festivalletjes plaatsvinden!

Tot de volgende keer en dan hopelijk MET backpack!

Ohja en verder is het hier zonnig en 25 graden (wil jullie verder niet jaloers maken ofzo)

Liefs, Anne

  • 24 Januari 2015 - 10:56

    Ellen:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Tja reizen gaat toch wel vaak met wat tegenslagen.
    Leuk dat een stel vriendinnen je ook is komen uitzwaaien. Hoe is het met je jetlag? Maar op tijd de wekker zetten en je bent er het snelste doorheen. Is er ook tijdsverschil. tussen Australie en Nieuw Zeeland?
    Geniet er volop van!!
    Groetjes,
    Ellen & Teun

  • 24 Januari 2015 - 10:58

    Maarten:

    Lieve Anne, nu is je wereldreis écht begonnen! Leuk dat je meteen bent gaan wandelen met een back-backer kamer-maatje. Mama en ik volgen je blog op de voet. Have Fun! Papa

  • 24 Januari 2015 - 13:01

    Mirjam:

    Hallo Anne, Wat spannend dat je reis nu echt is begonnen, en dat we op deze manier met je mee kunnen leven. Hopelijk heb je snel je backpack. Maar zo te lezen laat je je niet weerhouden en ben je gelijk begonnen met genieten! Ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel plezier!!!
    Liefs, Mirjam van der Zwart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 3741

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 22 Juni 2015

Nieuw Zeeland, Australië en Zuidoost-Azië

Landen bezocht: