Bye bye Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Beek - WaarBenJij.nu Bye bye Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Anne Beek - WaarBenJij.nu

Bye bye Australia

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 April 2015 | Australië, Perth

Hallo,

Hier ben ik weer vanuit Perth, een plek die niet in de planning stond. Ik zou gister eerst van Cairns naar Sydney vliegen om daar over te stappen op de vlucht naar Bali. Deze vlucht naar Bali ging echter niet omdat het noodweer is in Sydney en het vliegtuig geraakt was door de bliksem en ze het nog niet hadden kunnen repareren. Toen heel lang gewacht en uiteindelijk voor de volgende dag een vlucht geboekt naar Perth waar zou ik overstappen op de vlucht naar Bali. Die nacht overnacht in een voor een backpacker veel te luxe hotel en wat gegeten met anderen van de vlucht. Vandaag was het echter nog steeds noodweer in Sydney waardoor mijn vlucht naar Perth 1,5 uur vetraagd was en ik mijn overstap miste. Toen de eerstvolgende vlucht voor een paar uur later geboekt naar Bali en daar zit ik nu op te wachten. Hopelijk kan ik straks dan toch echt bye bye Australië zeggen. Gelukkig ben ik samen met wat andere reizigers die in precies hetzelfde schuitje zitten als ik en zo ken ik al gelijk wat mensen die ook naar Bali gaan.

Maar goed, de laatste 3 weken heb ik me nog flink vermaakt in Australië met flink wat trips. Ook bleef ik steeds weer dezelfde mensen tegenkomen zoals 2 Zweedse meisjes die ik maarliefst op 7 stops ben tegengekomen zonder af te spreken. Ook vliegen zij morgen ook naar Bali dus inmiddels noem ik ze m'n stalkers.

De eerstvolgende trip was naar Fraser island wat een zandeiland is van 120 km lang. Hier rijd je in groepen in 4 wheel drives over het eiland. Natuurlijk zaten de Zweedse meisjes heel toevallig bij mij in de auto. De avond voor de trip ook al een goede band gevormd met een aantal van de groep door fanatiek mee te doen met de karaoke. Helaas hadden we niet zo goed weer met bijna alleen maar regen, maar dat mocht de pret niet drukken. Mooie dingen gezien zoals Lake Mckenzie, wat alleen uit regendruppels bestaat, dingos in het wild gezien en natuurlijk de nodige feestjes gehouden.

Na Fraser ging ik voor 1 dag naar Agnes water waar ik een scootertour zou doen. Helaas was het weer slecht weer en ging deze niet door. Hierna was het tijd voor Withsundays waar ik 2 nachten en dagen op een boot zou zitten. En geloof het of niet maar het was de hele trip fantastisch weer! Wezen snorkelen wat heel mooi was, wezen stand up paddleboarden,whitehaven beach bezocht wat echt paradijselijk is! Zeker door alle vlinders die er ook waren. En geprobeerd een duik te doen, helaas lukte het niet om m'n oren te klaren waarschijnlijk door m'n verkoudheid. Al met al 1 van m'n favoriete trips!

De volgende stop was Mission beach waar ik vooral heb geluierd in het hostel wat midden in het regenwoud lag. Hiern alweer mijn laatste stop in Australië alweer, Cairns. Ik besloot om hier te gaan couchsurfen waarbij je bij een local gratis in huis verblijft. Ik had een goed adres gevonden bij David en zijn 2 honden, Holly en Bundaberg. En had voor het eerst in 3 maanden een kamer voor mezelf! Toen ik er aankwam waren er maarliefst 9 andere couchsurfers maar dit aantal verminderde al snel naar 4. In Cairns bleef ik 8 nachten dus ook weer behoorlijk wat trips gedaan zoals een hilarische watervaltour, een introduik in het Great Barrier reef waarbij het gelukkig nu wel lukte om te duiken! Samen met wat vrienden met de auto naar Daintree rainforest en Cape tribulation geweest. En als knallende afsluiter een bungi jump in het regenwoud van 50 meter gedaan met een water touch (kopje onder)! Zie facebook voor het bewijs.

En nu zit mijn tijd in Aussie er alweer op ( als het goed is). Ik ben heel benieuwd naar Azië!

Cheers,
Anne

  • 22 April 2015 - 13:24

    Rini Van Diemen:

    Hoi Anne,

    Leuk om weer een verslag van je te lezen. De namen van alle plekken die je bezocht hebt zeggen mij niet zo veel. Uit de omschrijving van al je activiteiten maak ik echter wel op dat je enorm veel mooie activiteiten onderneemt en ervan geniet, ook al werkt het weer niet altijd mee.
    Hopelijk gaat je vlucht naar Bali nu wel door en kun je beginnen aan je volgende reisavontuur in Azie. Ik verwacht dat het weer een heel andere wereld is waar je nu in terecht gaat komen. Veel plezier op Bali!

    xxx
    Tante Rini

  • 22 April 2015 - 14:47

    Mirjam Vd Z:

    Hoi Anne,

    Wat een mooie verhalen weer. Ik geniet er van!
    Veel plezier op Bali!!!!

    Groet,
    Mirjam

  • 22 April 2015 - 15:06

    Annette:

    Hoi Anne, via de app hadden we al een en ander gehoord en jouw gruwelijke bungeejump grotendeels gezien (alleen de watertouch niet). Die hilarische watervaltour ben ik wel benieuwd naar en natuurlijk ook naar de 2 hondjes.
    XXX Mama

  • 24 April 2015 - 20:08

    Ellen:

    Dit keer je verslag pas laat kunnen lezen. Wat geweldig dat bungee jumpen! Je hebt wel lef. Heb je het niet uitgegild?! Hopelijk heb je op Bali nu wat beter weer.... Oma heeft vanmiddag je verslag ook gelezen. Dacht dat karaoke een vechtsport was en was dus erg onder de indruk. Leuk dat je weer wat gepost hebt.. Weer een hele fijne tijd toegewenst en tot je volgend verslag. Xx Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 3752

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 22 Juni 2015

Nieuw Zeeland, Australië en Zuidoost-Azië

Landen bezocht: